Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem

Jaworznickie Stowarzyszenie Abstynenckie "Razem" w Jaworznie

Jesteś tutaj: Strona główna - Aktualności - WYCIECZKA DO WARSZAWY - 11-12.11 - RELACJA

WYCIECZKA DO WARSZAWY - 11-12.11 - RELACJA

Wycieczka do stolicy odbyła się po raz trzeci. Poprzednio w 2011 roku i 2012. Tym razem mieliśmy okazję zwiedzać Warszawę w czasie Święta Niepodległości. Wyjazd z Jaworzna nastąpił ok. godz. 6:00 i co warto podkreślić kierowcą busa wynajętego od pana Jacka Jazowskiego była pani Anna Jurgaś. Pierwszy raz zdarzyło nam się na wycieczce, że kierowcą była kobieta.

Spisywała się bez zarzutu i wszyscy byli pod wrażeniem jej umiejętności radzenia sobie na drodze. Na trasie nie było w ogóle korków i w Warszawie byliśmy wyjątkowo wcześnie, bo przed godz. 10:00. W pierwszej kolejności zwiedziliśmy Cmentarz Wojskowy na Powązkach oraz odwiedziliśmy grób ks. Jerzego Popiełuszki przy kościele św. Stanisława Kostki na Żoliborzu. W południe, po zaparkowaniu busa na Placu Bankowym, pieszo udaliśmy się na Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego, gdzie przy Grobie Nieznanego Żołnierza odbywała się uroczysta odprawa wart z udziałem najwyższych władz państwowych. Ok. 14-tej pojechaliśmy na Bielany, do Domu Rekolekcyjno-Formacyjnego (ul. Dewajtis 3), gdzie przygotowany mieliśmy nocleg. Do dyspozycji mieliśmy 6 pokojów: 2 x 2, 2 x 3, 2 x 4. Cena w pokoju 2-osobowym wynosiła 75 zł, a w pozostałych 45 zł. Zamówione zostały śniadania w cenie 13 zł. Wcześniej mieliśmy rezerwację obiadu, ale otrzymaliśmy w sobotę mejla, że sprawa jest nieaktualna. Po zakwaterowaniu, ok. godz. 16:30, podjechaliśmy busem do stacji metra Wawrzyszew, skąd dalej metrem do stacji Ratusz-Arsenał. Przez ponad 3 godziny zwiedzaliśmy wieczorem Trakt Królewski. Widzieliśmy Rynek Starego Miasta, Archikatedrę św. Jana, Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, kościół św. Anny, Pałac Prezydencki, hotel Bristol, Grób Nieznanego Żołnierza, kościół św. Krzyża, Pałac Kultury i Nauki, Dworzec Centralny i Złote Tarasy. W trakcie spaceru degustowaliśmy rogale świętomarcińskie. Ok. 20-tej metrem ze stacji Centrum wróciliśmy na Bielany i ponownie busem do domu pielgrzyma. Przed snem, na korytarzu, w kąciku telewizyjnym obejrzeliśmy mecz piłkarski w ramach eliminacji do MŚ 2018 Rumunia - Polska.(0:3).

Drugiego dnia, w sobotę 12 listopada, o godz. 11:00 mieliśmy rezerwację zwiedzania Stadionu Narodowego. Po śniadaniu, ok. 8.30 z Bielan przez Plac Wilsona, a dalej Wybrzeżem Gdyńskim i Gdańskim wzdłuż Wisły podjechaliśmy w okolicę Rynku Starego Miasta. Przemierzyliśmy taką samą trasę jak poprzedniego dnia, tym razem w dzień. Od godz. 11:15 zwiedzaliśmy z przewodnikiem - przez ponad godzinę - Stadion Narodowy, zamieniony do kwietnia na wielką ślizgawkę. Mieliśmy wykupioną (za 15 zł) opcję - Trasa Piłkarza. Zobaczyliśmy szatnie drużyn, sale odnowy biologicznej, sale konferencyjne i bankietowe, trybuny, płytę stadionu (lodowisko). Po zwiedzeniu Stadionu Narodowego udaliśmy się pod Centrum Nauki Kopernik, gdzie przy stacji metra znajduje się słynny Pomnik Syrenki obok Mostu Świętokrzyskiego. Ok. godz. 13:00 w barze mlecznym Bambino przy ul. Kruczej w Śródmieściu zjedliśmy obiad. Dalsze zwiedzanie to obiekty wzdłuż Traktu Królewskiego: Plac Trzech Krzyży, Urząd Rady Ministrów, Pomnik Chopina w Łazienkach, Belweder. Ostatnim miejscem zwiedzania była Świątynia Opatrzności Bożej w Wilanowie, która została uroczyście otwarta dzień wcześniej - 11 listopada. Prawie 2 godziny trwało zwiedzanie świątyni oraz Panteonu Wielkich Polaków znajdujące się w jej podziemiach (prezydent Ryszard Kaczorowski, ks. Jan Twardowski, prof. Krzysztof Skubiszewski).

W wycieczce wzięło udział 17 osób: Karkosz Ryszard, Kaszowski Grzegorz, Kilian Jerzy, Kramarczyk Marek, Łata Danuta, Matyasik Renata, Olesik Małgorzata, Olesik Wojciech, Smalcerz Dorota, Smalcerz Zbigniew, Walkowska Halina, Wierzycka Zenobia, Wierzycki Franciszek, Wotygocka Halina, Słowik Krystyna, Wawrocka Jadwiga, Kula Anna.

KOSZTY: transport - 94 zł, bilet na Stadion Narodowy - 15 zł, nocleg - 75 lub 45 zł, śniadanie - 13 zł.

Polecamy

Śląskie. Pozytywna Energia

Witryna jest częścią Regionalnego Związku Stowarzyszeń Abstynenckich Województwa Śląskiego